Italian b1240 - d1302
Cimabue Location
Italian painter and mosaicist. His nickname means either bull-head or possibly one who crushes the views of others (It. cimare: top, shear, blunt), an interpretation matching the tradition in commentaries on Dante that he was not merely proud of his work but contemptuous of criticism. Filippo Villani and Vasari assigned him the name Giovanni, but this has no historical foundation. He may be considered the most dramatic of those artists influenced by contemporary Byzantine painting through which antique qualities were introduced into Italian work in the late 13th century. His interest in Classical Roman drapery techniques and in the spatial and dramatic achievements of such contemporary sculptors as Nicola Pisano, however, distinguishes him from other leading members of this movement. As a result of his influence on such younger artists as Duccio and Giotto, the forceful qualities of his work and its openness to a wide range of sources, Cimabue appears to have had a direct personal influence on the subsequent course of Florentine, Tuscan and possibly Roman painting.
Related Paintings of Cimabue :. | Madonna and Child Enthroned with Eight Angels and Four Prophets | Notre Dame, dignified with the surrounding El Angel 6 | Crucifix (detail) fgdrjm | Crucifix (detail) fdg | Crucifix | Related Artists:
mattsleiderstam
Adolf Ludvig Stierneld, född den 1 september 1755 i Stockholm död den 31 juli 1835 på Gripsholm, var en svensk friherre, politiker, hovman och samlare av historiska dokument, vilken av senare historisk forskning avslöjats som en av Sveriges mest förslagna och produktiva dokumentförfalskare.
Stierneld var son till Samuel Gustaf Stierneld, vilken var chef för Västmanlands regemente, och vilken lär ha antecknat sitt regemente bland den nyföddes faddrar. Sonen inskrevs även endast sex månader gammal som volontär i samma kår. Oaktat denna militärståtliga början hann sonen ej längre än till ryttmästare vid livregementet, vartill han utnämndes 1781.
Inom hovet anställdes Stierneld som kammarherre hos drottning Sofia Magdalena 1778. Han kom dock snart på mindre vänlig fot med Gustav III och tillhörde vid 1786 och 1789 års riksdagar ledarna för oppositionen inom adelsståndet. När kungen beredde sig att genomföra sina envåldsplaner, hörde Stierneld till de motståndare som arresterades. Till följd av sina förbindelser med ryske ministern hade han åsamkat sig konungens synnerliga ovilja, och när de övriga arresterade frigavs, sändes Stierneld till Varbergs fästning, där han kvarhölls till 1790.
Genom sitt 1790 ingångna giftermål med grevinnan Kristina Charlotta Gyldenstolpe, dotter till Gustav III:s gunstling Nils Philip Gyldenstolpe, kom Stierneld snart åter på mera vänlig fot med hovet och blev 1792 överkammarherre. Vid riksdagen 1800 sågs han också, i likhet med andra ur 1789 års opposition (Magnus Fredrik Brahe, Claes Axel Lewenhaupt med flera) i hovpartiets främsta led.
Nico KloppDen Nico Klopp war e letzebuergesche Moler. Hien ass den 18. September 1894 zu Bech-Maacher gebuer, an den 29. Dezember 1930 an der Stad Lëtzebuerg gestuerwen, wahrscheinlech un engem Gehirtumor, am Alter vun nëmme 36 Joer. Hie gëtt zu de postimpressionistesche Moler gerechent.
Säi LiewenDen Nico Klopp koum aus dem Wënzermilieu. Hien huet d'Handwierkerschoul an der Stad besicht. Seng Eltere si frei gestuerwen. No hirem Doud, huet hie sech fräi gefillt, fir vun 1915-1920 zu Dusseldorf a Weimar Konscht ze studeieren. Well hie vun der Konscht aleng net liewe konnt, war hien, vun 1923 un, Gemengereceveur zu Reimech.
Zäitweileg huet hien op Schoulen Zeechenunterrecht ginn, an huet nach en Täschegeld als Kannengerchersziichter verdengt. 1927 huet hie sech mat e puer anere Kënschtler, wei dem Joseph Kutter, dem Claus Cito, dem Auguste Tremont an anere vum Cercle Artistique getrennt, well him de Cercle ze reckstänneg war. Si goufe Sezessioniste genannt, well se 1927 e Salon de la Secession" organiseiert haten.
E puer vu senge Wierker sinn am Nationalmusee fir Geschicht a Konscht an der Stad ze gesinn.
Den Nico Klopp huet vill Biller vun der Musel gemoolt, bekannt si virun allem seng Biller vun der Muselbreck zu Reimech. Hien huet och Blummebiller gemoolt an dobäi hat hien eng Präferenz fir Tulpen. Ausserdeem war hien e Meeschter an Holz- a Linoschnëtter.
William TurnerEnglish Romantic Painter, 1775-1851
British painter and printmaker. He dominated British landscape painting throughout the first half of the 19th century. He established a reputation in the Royal Academy, London, first as a topographical watercolourist and then within a few years as a painter of Sublime and historical landscapes.